𝐎𝐯𝐞𝐫π₯𝐚𝐬𝐭 𝐛𝐒𝐣 𝐝𝐞 π’π£π¬π›πšπšπ§? 𝐌𝐞π₯𝐝 𝐑𝐞𝐭 𝐒𝐧 𝐝𝐞 π…π’π±π’β€‘πšπ©π©

De laatste tijd krijgen we vaker berichten over hangjongeren op het ijsbaanterrein die overlast veroorzaken. Bewoners spreken ze soms aan, maar dat voelt niet voor iedereen prettig of veilig.

Daarom is het heel belangrijk dat overlast wordt gemeld in de Fixi‑app van de gemeente. Alleen dan wordt het geregistreerd en kan handhaving er iets mee. Afgelopen weekend gebeurde dat ook: er zijn meldingen gedaan en handhaving heeft de ijsbaan direct meegenomen in de ronde. Ook de wijkagenten zijn op de hoogte.

π–πšπ­ 𝐝𝐨𝐞𝐭 𝐝𝐞 𝐰𝐒𝐣𝐀𝐯𝐞𝐫𝐞𝐧𝐒𝐠𝐒𝐧𝐠 β€” 𝐞𝐧 𝐰𝐚𝐭 𝐧𝐒𝐞𝐭?

De wijkvereniging is er voor saamhorigheid, activiteiten en het beheer van de ijsbaan.
Handhaving, veiligheid en openbare orde vallen niet onder onze taken.

Wel geven we deze signalen altijd door aan de gemeente tijdens onze overleggen. Maar daar horen we regelmatig: β€œEr zijn weinig of geen meldingen.”
En dat klopt β€” want Kruizenaren lossen veel zelf op.

π–πž 𝐝𝐨𝐞𝐧 𝐯𝐞𝐞π₯ 𝐬𝐚𝐦𝐞𝐧 β€” 𝐦𝐚𝐚𝐫 𝐧𝐒𝐞𝐭 𝐚π₯π₯𝐞𝐬

Een mooi voorbeeld: een buurtbewoner heeft er onlangs voor gezorgd dat er extra verlichting bij de speeltuin is geplaatst. Fantastisch initiatief.
Maar sommige dingen kunnen en hoeven we niet zelf op te lossen. Overlast hoort bij de gemeente en handhaving.

Door te melden voorkomen we dat situaties van kwaad tot erger worden en blijft de wijk prettig voor iedereen.

πŸ‘‰ Meld overlast altijd in de Fixi‑app van de gemeente.
Hoe meer meldingen, hoe sneller het wordt opgepakt.

Melden kan via:
https://www.dijkenwaard.nl/contact-en-openingstijden/melding-doen